Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Home
  • Ik zoek een school
    • Aanmelden
    • Contact
    • Kennismaken
    • Missie en visie
    • Schoolgids en schoolplan
    • Passend onderwijs
    • Voortijdig de school verlaten
  • Ons onderwijs
    • Taal en Rekenen
    • De Talentenarchipel
    • De Vreedzame School
    • Digitale geletterdheid
    • Eigenaarschap
    • Aansluiten bij het niveau
    • Vieringen en activiteiten
    • Pedagogisch vakmanschap
    • Kunst en cultuur
  • Praktische informatie
    • Nieuws
    • Jaarkalender
    • Schoolvakanties & schooltijden
    • Team
    • Leerlingenraad
    • MR en OR
    • Onze stichting
    • Protocollen
    • Vacatures

Kunst en cultuur

Wij laten de leerlingen in hun basisschooltijd kennismaken met diverse aspecten van kunst en cultuur, zoals dans, toneel, cultureel erfgoed, beeldende kunst, literatuur en muziek. We maken daarbij gebruik van het aanbod van het Kunstgebouw, de provinciale stichting voor kunst en cultuur in Zuid-Holland. Via het project ‘KijkKunst’ bezoeken de Wij leerlingen een dans- of theatervoorstelling, concert, film of vertelvoorstelling. Via deze kunstontmoetingen ontdekken kinderen hoe inspirerend kunst kan zijn.

Cultuurvisie

Dit schooljaar kijken we als team onder begeleiding van een cultuurspecialist uitgebreider naar ons kunst- en cultuuronderwijs in de lessen. Procesgerichte didaktiek is daarbij het sleutelwoord. Zowel op de eilanden van de Talentenarchipel als in de kunstlessen in de groep gaan we uit van deze manier van lesgeven. In onze lessen geven we bewust ruimte voor experimenteren en reflecteren. Het leren van technieken draagt bij aan de vrije expressie. Een opdracht kan bijvoorbeeld zijn: het ontwerpen van een tijdmachine. De kinderen kunnen met elkaar en de leerkracht brainstormen over zo'n machine. Hoe ziet zo'n tijdmachine er uit, hoe werkt deze, ben je bekend met het begrip tijdmachine? Vervolgens worden er plaatjes en voorbeelden gezocht en worden de details met elkaar besproken. Ook kunnen de kinderen met elkaar of alleen schetsen maken en deze daarna uitwerken met diverse materialen. Het reflecteren op de gemaakte kunstwerken vormt een waardevolle afsluiting van de les.

In onze methode voor wereldorientatie Blink wordt ook op eenzelfde manier naar een onderwerp gekeken. De verwerking en afsluiting van een onderwerp kan op verschillende manieren gedaan worden; een toneelstuk, een PowerPoint, een maquette, tekeningen etc. Onderzoekend en ontdekkend leren is hierbij het uitgangspunt.

Contactgegevens

Baken 19
2931 RP Krimpen aan de Lek

0180-521928
directie.flora@onderwijsprimair.nl

None

Schooltijden

Ma8:30 u tot 14:00 u
Di8:30 u tot 14:00 u
Wo8:30 u tot 14:00 u
Do8:30 u tot 14:00 u
Vr8:30 u tot 14:00 u

Onderwijs Primair

Stichting Onderwijs Primair is een stichting voor openbaar onderwijs. Dat betekent dat de wezenskenmerken van het openbaar onderwijs uitgangspunt zijn in ons denken en handelen.


Klik hier voor meer informatie

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools